Initiate -
Essentials Digital Marketing

Doelgroep

Deze opleiding richt zich tot werknemers van alle sectoren. De voorbeelden in deze cursus zullen uit een brede waaier van sectoren geselecteerd worden.

Je wil een goede basis leggen om je digitale marketingkennis te kick-starten.
Je hebt een marketing functie en je wenst verder te groeien in de digitale marketing en communicatiewereld om grip te krijgen op vandaag en morgen.
Je wil op een korte termijn een gestructureerd overzicht van digitale marketing en communicatie krijgen.
Je wil leren van experts met jarenlange digitale ervaring om direct de juiste richting te kiezen voor jouw dagdagelijkse challenges.

Programma

1

HET DIGITAAL MARKETINGPLAN

  • Slimme vragen voor je begint
  • Een digitaal marketingplan bedenk of schrijf je niet, dat bouw je over een langere periode
  • Een digitaal marketingplan is een dynamisch gebeuren, dat leeft op basis van testen, meten en bijsturen

Docent: Bert Van Wassenhove

2

Sterke consumenten inzichten

  • Consumenten in het digitale tijdperk: wie zijn ze en hoe gedragen ze zich?
  • Het landschap van digitale tools voor het verzamelen van consumenten inzichten.
  • Digitale tools versus offline tools: voor- en nadelen.

Docent: Tom De Ruyck

  • 18-04-2017 18:00 tot 21:30
    25-04-2017 18:00 tot 21:30
    02-05-2017 18:00 tot 21:30
    09-05-2017 18:00 tot 21:30
    16-05-2017 18:00 tot 21:30
  • Locatie: STIMA (Roularta Conference Center Zellik)
  • Hand boek “Een digitaal marketingplan in 100 dagen” van Bert Van Wassenhove.
  • 5 avondsessies, telkens van 18u tot 21u30
  • € 975 (excl. 21% btw)
    € 685 (excl. 21% btw) als STIMA-lid, IAB of BDMA lid

  • Inschrijven
  • Registreer hier
  • Vragen of bijkomende info?
  • Contacteer ons: STIMA, Pascale Cambie: 02 467 56 98, pascale.cambie@stima.be

3

3 basisspelers van digitale marketing en communicatie: Social, Local en Mobile

  • Waarom zijn Social, Local en Mobile de 3 basispeilers van digitale marketing en communicatie?
  • Tools en cases om de drie basispeilers te implementeren.
  • Integratie van Social, Local en Mobile: SoLoMo Marketing.

Docent: Stefan Borghgraef

4

Digitale marketing en communicatie: Nieuwe opportuniteiten voor je business

  • Omschrijving Search Engine Optimisation Marketing
  • Onderscheid tussen Search Engine Optimisation en Search Engine Advertising
  • SEO en SEA in de praktijk
  • Evoluties en trends

Docent: Frederik Vermeire

5

Digitale marketing en communicatie: nieuwe opportuniteiten voor je business

  • Beheren van de beschikbare digitale kanalen
  • Hoe omgaan met beschikbare data en analytics
  • Hoe een consistent cross-platform story brengen?

Docent: Kevin Verborgh

Hebt u interesse in deze opleiding?